Soru 1 |
“Kim Rabb’ine kavuşmayı umuyorsa yararlı bir iş yapsın ve Rabb’ine ibadette kimseyi ortak koşmasın.”
(Kehf suresi, 110. ayet)
Verilen ayetten,
I. Tevhit ilkesini zedeleyecek durumlardan uzak durmak gerekir.
II. Allah’a inanmak, insanoğlunun fıtratında var olan bir duygudur.
III. Müslümanlar inançlarını, Allah’ın hoşnut olacağı eylemlerle desteklemelidir.
yargılarının hangilerine ulaşılabilir?
Yalnız I | |
I ve II | |
I ve III | |
II ve III | |
I, II ve III |
Soru 2 |
Şehadet âlemi ile ilgili bilgi kaynakları, akıl ve duyu olmak üzere iki kısma ayrılmaktadır. Duyuların Kur’an’a göre bilgi kaynağı olarak kabul edildiği açıktır. Ancak şunu belirtmek gerekir ki duyu tek başına değil akıl ile irtibatı nispetinde bilgi kaynağıdır. Bu noktada akletme faaliyetinin kişiyi bilgiye götüren önemli yollardan biri olduğu unutulmamalıdır. (Şehadet âlemi: Duyularla idrak edilen varlıklar dünyası)
Parçada “akıl” ile ilgili aşağıdakilerden hangisi vurgulanmaktadır?
İnsanların algılama yeteneğine yön vermesi | |
Vahyi anlamak için rehberliğine ihtiyaç duyulması | |
Bilgi kaynakları içinde birincil konumda bulunması | |
İşlevini yerine getirmesi için insani bir çaba gerekmesi | |
Somut âlemdeki verileri değerlendirme kaynağı olması |
Soru 3 |
• “İnsanlardan öyle kimseler vardır ki ‘Allah’a ve ahiret gününe iman ettik.’ derler. Hâlbuki onlar mümin değillerdir.”
(Bakara suresi, 8. ayet)
• “Bedeviler, ‘İman ettik’ dediler. De ki ‘Siz iman etmediniz fakat boyun eğdiniz. Çünkü iman henüz kalplerinize girmedi.’”
(Hucurât suresi,14. ayet)
Bu ayetlerde aşağıdaki kavramlardan hangisinin eksikliği vurgulanmıştır?
Bilgi | |
Tasdik | |
Amel | |
İrade | |
İkrar |
Soru 4 |
• “Gerçek şu ki biz ona doğru yolu gösterdik. Şükredici ya da nankör olması artık kendisine kalmıştır.”
(İnsân suresi, 3. ayet)
• “De ki ‘Hak, Rabb’inizden gelendir. Artık dileyen iman etsin dileyen inkâr etsin.’”
(Kehf suresi, 29. ayet)
Bu ayetlerde İslam inanç esaslarının aşağıdaki özelliklerinden hangisi ön plana çıkmaktadır?
Değişmez ve sabit yapısı | |
İnsan yaratılışına uygun oluşu | |
Birbiri ile uyumlu ilkeler içermesi | |
Açıklığı ve sadeliğiyle kolay anlaşılması | |
Benimsenmesinde hür iradenin gerekmesi |
Soru 5 |
İslam’da bilginin doğru olması ve güvenilir kaynaklardan elde edilmesi önemlidir. Bu durum, Müslümanların özen göstermesi gereken bir husustur. Müslümanlar; günümüzün en önemli güç kaynaklarından biri olan bilgi konusunda bilinçli ve sorumlu davranmalı, vahyin ve aklın gereklerine göre hareket etmelidir.
Aşağıdaki beyitlerden hangisi bu parçanın mesajı ile aynı doğrultudadır?
Eğer varsa Allah’a tam bir teslimiyetin Makbul ameller gibi yazılır her niyetin | |
Öncelikle kendini okumayan bir insan Kur’an’ı anlayamaz bilse de bin bir lisan | |
Süslü sözler gitse de insanların hoşuna Gerçeği anlatmayan bütün sözler boşuna | |
İhlas ile söylenen sözler geçse de kayda Söylemler eylemlere dönmedikçe ne fayda | |
Her yeni gün bembeyaz bir sayfadır önünde Ne yazarsan şahittir sana mahşer gününde |
Soru 6 |
• “Kuşkusuz namaz hayasızlıktan ve kötülükten meneder. Allah’ı anmak, her şeyden önemlidir. Allah, yaptıklarınızı bilir.”
(Ankebût suresi, 45. ayet)
• Kim kötü söz ve davranışları bırakmazsa onun yemeyi içmeyi terk etmesine Allah’ın ihtiyacı yoktur.
(Hadis)
Verilen ayet ve hadisin ortak konusu aşağıdakilerden hangisidir?
Özgürlük-sorumluluk ilişkisi | |
İman-ibadet bütünlüğü | |
Dünya-ahiret dengesi | |
İbadet-ahlak ilişkisi | |
İman-bilgi uyumu |
Soru 7 |
Ef’al-i mükellefin, sözlükte “mükelleflerin fiilleri” anlamına gelir. Terim olarak da dinen yükümlü sayılan insanların davranışları ve bunlarla ilgili hükümler anlamındadır. Akıllı ve ergenlik çağına gelmiş her Müslüman yaptıklarından sorumludur. Bu sorumluluk bazı davranışları yapmayı, bazılarını da yapmamayı gerektirir.
Aşağıdakilerden hangisi parçada altı çizili ifade ile belirtilen hükümlerden değildir?
Mekruh | |
Mendup | |
Sünnet | |
Mübah | |
Vacip |
Soru 8 |
“Allah’a ortak koşanlar şöyle diyecekler: ‘Allah dileseydi ne biz ortak koşardık ne de atalarımız.’”
(En’âm suresi, 148. ayet)
Ayette sözü edilen kişiler ile ilgili,
I. İnsan iradesini reddetmişlerdir.
II. Yaptıklarına pişman olup tövbe etmişlerdir.
III. Davranışları ile ilgili kaderi sorumlu tutmuşlardır.
yargılarından hangileri söylenebilir?
Yalnız I | |
Yalnız II | |
I ve III | |
II ve III | |
I, II ve III |
Soru 9 |
Ne varlığa sevinirim ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile avunurum, bana seni gerek seni
Verilen dizelerde aşağıdaki tutum ve davranışların hangisine dikkat çekilmektedir?
İyi insan olmaya | |
Cenneti kazanmaya | |
Günahtan kaçınmaya | |
Görevini yerine getirmeye | |
Allah’ın rızasını amaçlamaya |
Soru 10 |
Hz. Âişe şöyle demiştir: “Resulullah, kendisine iki iş arasında seçim hakkı tanındığında günah olmadığı sürece kolay olanını seçerdi. Şayet kolay olan iş günah ise ondan insanların en uzak duranı o olurdu.”
Bu sözden;
I. sünnetin Müslümanlar için yol gösterici olduğu,
II. insanın karar verme özgürlüğünün bulunduğu,
III. haram olan meselelerde dikkatli davranılması,
IV. mübah hükmünde olan davranışların çokluğu
hususlarından hangilerine ulaşılabilir?
I ve II | |
I ve IV | |
III ve IV | |
I, II ve III | |
II, III ve IV |
9. Sınıf Din Kültürü Tarama Testi PDF Test
9. Sınıf Din Kültürü Tarama Testi konusuyla ilgili sorular bulunmaktadır. Testler; kazanım odaklı güncel sorulardan oluşmaktadır.
Test İstatistikleri (Ortalama)
Başarı Tablosu
İsim Soyisim | Doğru | Yanlış | Süre |